Ridningen idag

~ Hej ~
Idag red jag & elemina på krs :)
Vi hade markarbete kombinerat med lite bomövning - förberedelser för hoppningen nästa vecka alltså (y
Jag fick Digidoo - som vanligt - Hade honom mycket i förra gruppen, och vad jag har förstått så är det bara jag som kan rida honom i min nuvarande grupp. Men jag älskar min lille buspålle så det gör inte så mycket, men det vore kul med lite variation - ibland!
I alla fall! Han var lite stel i början, eftersom dom höll på med något ute var hästarna lite rädda och vi fick börja att rida fram med korta tyglar. Kan ju ha berott på det, eller något, jag vet inte ^^
Han var envis den lille rakaren, ville inte gå ut i hörnen och ställas riktigt! Hehe, men till slut gick det bättre och jag fick ut honom och kunde ställa och gå i form o.s.v
Sen så gjorde vi som sagt bomarbete. Man skulle stå i lätt sits så länge övningen pågick. Lite jobbigt, haha x)
Vid A skulle man vända rätt upp och trava över bommarna som låg vid X. Sedan svänga antingen åt höger eller vänster, beroende på vad hästen innan gjort. Där låg det bommar på spåret vid E och B.
Sedan gick vi in på volterna och det var dags för galopp. Digidoo tog sig en rutt och bestämde sig för att jaga Lady tills han var alldeles inpå. Han är urstark när han jagar och det är inte alltid lätt att få stopp på honom i en volt. Men så bockade Lady mot honom - tror jag - och så blev Winston rädd eller något så tjejen som satt på honom ramlade tyvärr av :( Men jag tror det gick bra med henne som tur var! :)
Sen så galopperade vi igen och då gick han jättefint på tygel och blickade inte ens mot Lady eller nån.
Sen så bytte vi varv och gjord bomövningen igen. Efter det gick vi återigen in på volten för att galoppera, fast i andra varvet då. Digdoo försökte jaga igen, men jag tog tag i honom och fick stopp på honom innan han hann vika av från spåret. Är van nu så man blir inte förvånad direkt och har lärt mig metoderna för honom ;)
Sen gick han urfint, den busen! :D
Det roliga var att han jagade båda gångerna - eller andra gången försökte han menmen - Fast efter han jagat gick han verkligen fint och det kändes väldigt bra också ! Det var som om han sa "Men låt mig springa av mig lite så ska jag göra som du säger sen!" Och det var verkligen det han gjorde också! :D
Är nöjd över lektionen, fast att Digdioo "busade" lite. Som sagt gick han ju jättefint sen, och ALLT kan ju inte gå galant varje gång, ellerhur? ;)
Puh! Blev ett långt inlägg där, men ni får något att läsa i alla fall! :) Ingen bild tyvärr, men men :P

♥♥Kommentera♥♥

Kommentera inlägget gör du här ♥:

Namn:
Kom ihåg mig??

E-postadress: (syns inte för andra)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentaren skriver du här ♥:

Trackback
RSS 2.0